Deskundige analyse van zakenreisprogramma's

Egencia Consulting Services biedt een volledig scala aan opties om een reisbeheerprogramma dusdanig te personaliseren, af te stemmen en te implementeren dat het overeenkomt met het bedrijfsbeleid en de financiële doelstellingen van de klant. Wij verzamelen gegevens, voeren analyses uit, doen aanbevelingen en werken samen met de klant om de oplossing te implementeren. 

Analyse van het vliegticketprogramma

Egencia's analyse van het vliegticketprogramma voorziet in een volledige audit en analyse van het huidige vliegticketprogramma, geeft aanbevelingen voor verbeteringen en geeft de potentiële mogelijkheden weer voor het afsluiten van nieuwe contracten. 

  • Het biedt een uitgebreid inzicht in het volledige vliegticketprogramma en de reiskosten.
  • Het toont de gemiddelde ticketprijzen en kortingen per luchtvaartmaatschappij, de populairste vluchten, en met welke luchtvaartmaatschappijen er wordt gevlogen op bepaalde routes.
  • Biedt waardevol inzicht voor contractonderhandelingen.

Strategisch plan voor vliegtickets

Het strategisch plan voor vliegtickets voorziet in een volledige analyse van het bedrijfsprogramma voor vliegtickets en de benodigde informatie voor het offerteaanvraag/sourcingsproces.

  • Biedt ondersteuning bij het bepalen van de manier waarop de leveranciersmix kan worden gewijzigd om de besparingen te maximaliseren en de impact voor de reiziger te minimaliseren.
  • Biedt een overzicht van de huidige vliegticketprogramma's en de kwaliteit van de huidige prijsafspraken met luchtvaartmaatschappijen.
  • Analyseert de huidige afspraken en voorziet in belangrijke bevindingen, aanbevelingen en alternatieve mogelijkheden.
Wij verzamelen gegevens, voeren analyses uit, doen aanbevelingen en werken samen met de klant om de oplossing te implementeren.
  • Offerteaanvraag en sourcing van vliegreizen

    Using information from the Air Strategy Plan, Egencia runs the entire RFP process for a company and helps select airlines to be added, maintained, or removed from the program for the next year. 

    • Delivers a standard RFP to be sent to each airline and leverages Egencia’s expertise in air sourcing to obtain the best possible rates. 
    • Provides detailed analysis of pricing terms offered and delivers negotiating materials/scripts for each airline requested.
    • Coordinates the entire contracting process. 
  • Strategisch plan voor hotels

    Ons strategisch plan voor hotels biedt een volledige analyse van het huidige bedrijfsprogramma voor hotels en voorziet in gegevens ter ondersteuning van het jaarlijkse offerteaanvraagproces. 

    • Combineert de boekingskosten, creditcardkosten en onkosten voor een weergave van de werkelijke reiskosten. De geografische samenvoeging van hotels geeft een volledig beeld van alle hotelkosten.
    • Voorziet in gevolgscenario's voor het identificeren van mogelijkheden om extra kosten te besparen. 
    • Biedt nieuw inzicht in de naleving van het programma. Bekijk snel overtredingen en het gebruik van voorkeurhotels en ontvang ieder kwartaal een actuele rapportage.
  • Offerteaanvraag en sourcing van hotels

    Op basis van de informatie uit het strategisch plan voor hotels verzorgt Egencia het gehele offerteaanvraagproces voor een bedrijf en helpt bij het selecteren van de hotels die voor het komende jaar moeten worden toegevoegd, behouden of verwijderd uit het programma. 

    • Vergelijkt de tarieven en voorzieningen van talrijke hotels.
    • Stroomlijnt het gehele sourcingsproces wat een aanzienlijke tijdsbesparing oplevert.
  • Analyse van misgelopen besparingen op hotels

    Onze analyse van misgelopen besparingen op hotels gaat verder dan de traditionele hotelbesparingsrapporten. Het identificeert besparingen die uitsluitend gelden voor klanten van Egencia dankzij het eigen-tarievenprogramma van Egencia.

    • Identificeert extra besparingen op huidige hotelprogramma's door gebruikmaking van Egencia's eigen tarieven voor hotels.
    • Vult het afgesproken programma aan door te voorzien in besparingsmogelijkheden in secundaire markten waar geen prijsafspraken zijn gemaakt of in primaire markten wanneer bepaalde tarieven zijn uitverkocht.