Implementatie van een modern reisprogramma

Egencia helpt bedrijven van over de hele wereld om in slechts 30 dagen een modern reisprogramma te implementeren en uit te rollen, waardoor geld en kostbare tijd wordt bespaard. Ons doel is om onze klanten te helpen bij het opzetten en beheren van het best mogelijke programma in de sector.

Op weg naar succes

Proactieve training en scholing zijn essentieel voor een direct en wijdverspreid gebruik van het reisprogramma van Egencia. De accountmanagers van Egencia en een toegewijd implementatieteam bieden training en scholing aan de boekers en zakenreizigers van een klant om zo te zorgen voor een succesvolle start. Egencia kent een gemiddeld percentage online boekingen van 82% en een gemiddeld nalevingspercentage van 90%.

Kostenbesparingen op zakenreizen

Klanten van Egencia zien meteen een verlaging van hun reiskosten als gevolg van een vermindering van het aantal boekingen door reisadviseurs (en daarmee gepaarde kosten) en doordat reizigers toegang hebben tot het uitgebreide reisaanbod van Egencia.  De nieuwe efficiëntievoordelen en reisgegevens (inzicht in wijziging van het reiskostenpatroon en mogelijkheden voor het overeenkomen van speciale tarieven) van Egencia zorgen ervoor dat klanten elk jaar extra kosten besparen. De gemiddelde Egencia-klant boekt een totale kostenbesparing van 10-15%* na implementatie van het reisprogramma.

*Bron:  Vergelijkend onderzoek onder 50 Egencia-klanten in 2012 (reiskosten en kostenbesparingen)

Ons doel is om onze klanten te helpen bij het opzetten en beheren van het best mogelijke programma in de sector.

Voorbeeld van het implementatieproces van Egencia

Start
Kennismaking met de implementatie- en accountmanager van Egencia. Bespreking van het reisbeleid, rapportage, profielgegevens en speciaal onderhandelde tarieven voor hotels/vliegtickets.

Samenvoeging
De klant voegt alle gegevens/informatie uit de startfase van alle betrokken landen samen, bevestigt deze en stuurt ze naar Egencia.

Configuratie
Egencia configureert de site overeenkomstig het beleid en laadt de profielen. Er vindt wekelijks telefonisch contact plaats om openstaande zaken te bespreken.

Controle
Egencia en de reisbeheerder controleren de configuratie van de site en het boekingsproces.

Communicatie
De reisbeheerder stuurt een e-mailbericht naar alle zakenreizigers om hen te informeren over de wijzigingen en organiseert trainingsessies (datum en tijd).

Training
Er worden trainingsessies op locatie of via Live Meeting gehouden met e-mailondersteuning nadien om te voorzien in begeleidende documentatie.

Test
Er wordt gecontroleerd of alle online processen naar behoren werken.

Lanceren maar!

Klaar voor Egencia?
Bel ons op:
+31 (0)10 -7137255
Neem contact op met ons sales team:
Lees meer over ons